Szkolenia dla menedżerów – wywiad z Małgorzatą Świerkosz – Hołysz

Szkoleń dla menedżerów na rynku jest wiele. Również dla menedżerów biur nieruchomości. Z jakością i przydatnością wiedzy, którą można z powodzeniem praktykować w codziennych zadaniach, bywa różnie. Dlatego bardzo trudno o dobrego menedżera działu sprzedaży, a co dopiero w branży nieruchomości, która jest wymagająca pod względem łączonych profesji, odpowiedzialności i dużych pieniędzy. Dlatego sieć biur Express House postawiła na współpracę z Małgorzatą Świerkosz- Hołysz! W wywiadzie znajdziesz dużo informacji na temat roli menedżera, jego wyzwaniach, popełnianych błędach, a także o szkoleniach dla menedżerów, w tym biur nieruchomości! Zapraszamy do czytania!

No to może zacznijmy od tego, czy każdy może być menedżerem? Jakie cechy i umiejętności musi mieć menedżer?

Jak to w zarządzaniu bywa… to zależy. Każdy może nauczyć się bycia menedżerem, ale nie każdy będzie w tym dobry i autentyczny. Dzisiaj mówimy o podejściu Management 3.0, a to podejście jest mocno powiązane z przywództwem służebnym (Servant Leadership) i autentycznym. Tacy liderzy powinni charakteryzować się następującymi cechami: otwartością na informację zwrotną, transparentnością, ogromną samoświadomością, rozumianą jako świadomość swojego charakteru i tego, jak wpływa on na innych, a zatem dostrzegania swoich zalet i wad oraz wysokimi standardami etycznymi i moralnymi. Lider etyczny to lider odporny na naciski innych osób, grup czy organizacji, dzięki czemu podejmowane decyzje spójne są z jego osobistymi wartościami.

Predyspozycje są ważne, ale również umiejętności nabyte. Czy trudno być menedżer biura nieruchomości? Jakie stawia wyzwania branża nieruchomości i działy sprzedaży przed zarządzającymi tymi zespołami?

W moim portfolio mam kilka biur nieruchomości, z którymi współpracuję i którym podpowiadam, jak budować efektywne zespoły. Trudność w tej branży polega na tym, że wielu agentów pracuje w formuje B2B. Nie przyda się tu zupełnie system „kija i marchewki”, od którego na szczęście już odchodzimy. W takich relacjach ważna jest znajomość motywatorów wewnętrznych, takich jak niezależność, poczucie wpływu, ambicja, dobre relacje w zespole, porządek w organizacji. Aby je poznać, trzeba po prostu rozmawiać i pytać: „co cię motywuje?”, „co jest dla ciebie ważne?” „co powinienem robić inaczej?”, „czego ci brakuje?”. Także pracownicy etatowi mocno zmienili podejście. Coś, co kiedyś było postrzegane jako motywator (ubezpieczenie medyczne, karta na siłownię, owocowe dni itp.) dziś należy do tzw. czynników higieny i pracownicy są zdziwieni, jeśli organizacja tego nie oferuje. Współczesne podejście w zarządzaniu w ogóle odchodzi od premii i dodatków motywacyjnych, stawiając na wysokie wynagrodzenie (adekwatne do wykonywanej pracy) oraz nagrody za szczególne osiągnięcia i wyniki. Wiem, brzmi to rewolucyjnie – niektórzy kandydaci do pracy na rozmowie rekrutacyjnej potrafią się wycofać, słysząc, że w firmie nie ma premii – ale taki jest trend na świecie i wkracza on odważnie do Polski.

Jakie są najczęstsze błędy popełniane przez menedżerów biur nieruchomości?

Myślę, że podobne, jak w innych branżach: zakładanie, że szef wie lepiej, słabe wdrożenie pracownika w jego pierwszych dniach, tygodniach, micromanagement, brak zaufania… Nie mówię, że tak jest wszędzie, ale można to zaobserwować. Często menedżerowie popełniają te błędy w dobrej wierze, chcąc uchronić pracownika (i biznes) przed ewentualnymi błędami. Niestety, zabierają wtedy pracownikowi możliwość uczenia się i poznawania lepiej organizacji i środowiska, w jakim mają działać. Cieszę się, że Express House dba o dobre wdrożenie pracowników do pracy, że macie przygotowaną ścieżkę edukacyjną dla nowych pracowników.

Na rynku jest wiele szkoleń dla menedżerów. Jak więc wybrać właściwe? Na co zwrócić uwagę?

Jestem zwolennikiem podejścia zwinnego (opartego na metodyce Agile i rozwiniętej w Management 3.0) oraz coachingowego stylu zarządzania. Z pierwszym jest problem, ponieważ istotne jest przepracowanie przyzwyczajeń związanych z Managementem 2.0, poza tym efektów nie widać od razu, to jest proces. Z drugim podejściem, z kolei, wiąże się fatalne postrzeganie coachingu w Polsce. Niestety patoinfluecerzy zrobili coachingowi fatalny PR, nie rozumiejąc, jaka jest geneza ani jakie narzędzia są potrzebne w pracy coachingowej. Mówcy motywacyjni z coachingiem mają tyle wspólnego co nic, a hasła „będziesz zwycięzcą” i „możesz wszystko” są absolutnie nieprawdziwe. Praca menedżera działającego w stylu coachingowym jest oparta na trzech filarach: wyzwaniach, umiejętnym zadawaniu pytań i pracy ciszą zmuszającą do refleksji i poszukiwania rozwiązań. Jestem autorką coachingowego modelu zarządzania, który przetestowałam wśród ponad 500 menedżerów i on naprawdę działa!

Razem z Express House przygotowałaś szkolenie dla menedżerów? Czym ono się wyróżnia i dlaczego mówi się, że jest ono kompletne oraz przygotowane do dużych wyzwań i zmian, w tym rynkowych.

Cenię współpracę z Express House, bo znam tę firmę od 2013 roku (a zatem 10 lat!) i widzę, jak idą z duchem czasu i odpowiadają na bieżące wyzwania rynku. Panowie naprawdę dbają o swój rozwój, a to przekłada się na rozwój organizacji. Niedawno wspólnie opracowaliśmy materiał na duże wyzwanie związane ze wdrożeniem franczyzobiorców. To ważne, że firma myśli perspektywicznie, a nie wrzuca nowych partnerów na głęboką wodę, co mogłoby się skończyć spektakularną… klęską.
Zdarzają nam się też „szybkie telefony” w stylu: „Co powinienem zrobić?, a moja odpowiedź jest zawsze jedna „A co chcesz osiągnąć i co już zrobiłeś?” – to bardzo inspiruje właścicieli EH do kreatywnego myślenia i poszukiwania rozwiązań. Często te nasze rozmowy kończą się myślą „czyli dobrze robię, chciałem się upewnić” 😊 I to jest dla mnie największa frajda, bo wiem, że panowie idą w dobrym kierunku.

Zobacz ofertę Franczyzy Express House >>

Chcesz odbyć profesjonalne szkolenie dla menedżerów? A może chciałabyś dołączyć do zespołu Express House lub współtworzyć tę markę? Zadzwoń i porozmawiajmy o tym czego potrzebujesz i jakie są nasze możliwości!

Lubisz wywiady? Przeczytaj również wywiad z analitykiem Michałem Szczudlakiem! >>

Więcej o Małgorzacie Świerkosz – Hołysz:

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości, coach, facylitator, senior trener z zakresu rozwoju kompetencji menedżerskich i tzw. kompetencji miękkich. Autorka artykułów naukowych dotyczących coachingu i zarządzania. Na sali szkoleniowej spędziła ponad 14.000 godzin. Doświadczenie w biznesie zdobywała już od 1999 r. jako właściciel firmy, a następnie trener wewnętrzny w Banku Ochrony Środowiska S.A., gdzie odpowiadała za organizację, projektowanie i prowadzenie szkoleń miękkich i twardych, wdrażanie i badanie modelu kompetencji, rekrutację i selekcję pracowników, coaching, prowadzenie procesów Development Center. Prowadzi szkolenia z zakresu szeroko rozumianego zarządzania: zarządzanie zmianą, zarządzanie sytuacyjne, zarządzanie poprzez kompetencje, zarządzanie przez cele, zarządzanie w oparciu o talenty, coachingowy model zarządzania; zarządzanie sobą w czasie, zarządzanie pokoleniami. Opracowuje i wdraża modele kompetencji zarówno w organizacjach biznesowych (finansowych), jak i w jednostkach administracji publicznej. Chętnie dzieli się swoim doświadczeniem trenerskim prowadząc warsztaty Train the Trainer. Aktywnie działa jako coach (ponad 1700 sesji), prowadząc sesje zarówno dla wysokiej kadry managerskiej, jak i dla klientów indywidualnych. Certyfikowany, międzynarodowy konsultant MindSonar®, narzędzia służącego do pomiaru czynników stylów myślenia ludzi, wspierającego proces coachingu, mentoringu, rekrutacji, sprzedaży czy budowania zespołu. Facylitator Management 3.0 najnowszej koncepcji w zarządzaniu, wykorzystującej podejście zwinne oparte na metodyce Agile, Agile PM, Facylitator APMG.

Wykładowca Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej, gdzie na Katedrze Zarządzania kształci przyszłe kadry menedżerskie oraz Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie i Collegium Da Vinci w Poznaniu, gdzie na studiach podyplomowych wyjaśnia zwinne przywództwo.

Jako trener wiodący odpowiada merytorycznie za realizację dużych projektów rozwojowych dla kadry liderskiej i menedżerskiej zarówno w branży usługowej (SSC) jak i produkcyjnej. Do sztandarowych projektów należą Akademie Menedżera i Team Leadera prowadzone w Getinge Sp. z o.o. (SSC Kraków), we Fresenius Medical Care Sp. z o.o. (SSC Wrocław), w Eko-Oknach S.A. (Kornice k. Raciborza), w Autoneum Poland (Katowice), w Tauron Dystrybucja, w Magna Automotive Polska Sp. z o.o., Dąbrowa Górnicza, w PZ Cormay S.A. w Lublinie oraz w Eberspächer Polska w Godzikowicach k/Oławy.

Wykształcenie:

Jest doktorem nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości (temat dysertacji „Coachingowy model zarządzania kapitałem ludzkim we współczesnej organizacji”).

Wcześniej ukończyła Filologię Germańską na Uniwersytecie Opolskim oraz studia podyplomowe z Zarządzania, Akademię Profesjonalnego Coachingu zorganizowaną przez Wyższą Szkołę Biznesu i Centrum Szkoleń i Psychologii Biznesu w Warszawie, oraz Akademię Trenera zorganizowaną przez Górnośląską Wyższą Szkołę Handlową w Katowicach.

Formularz Kontaktowy

Umów się z nami na spotkanie

Administratorem danych osobowych jest Express House Sp.j. z siedzibą przy Legionowa 28 lok. 101, 15-281 Białystok (“Administrator”), z którym można się skontaktować przez adres biuro@expresshouse.pl… czytaj więcej